Mål & undervisningsplaner
King’s Garden International Kristen Skole følger Undervisningsministeriets vejledende læseplanerne for folkeskolen.
Undervisningen
Fælles mål
Undervisningen i fagene på Kings Garden følger Folkeskolens fælles mål (kompetencemål, færdighedsmål og vidensmål – læs evt. mere på Undervisningsministeriets hjemmeside). Skolen følger ministeriets vejledende læseplaner, som kan læses på EMU.dk
EMU’s fire dimensioner
Vores mål sammenfattes med Folkeskolens formål om at skoledagen og undervisningen skal indeholde innovation & entreprenørskab, der kan samles i følgende fire dimensioner:
Handlingsdimension
Kreativitetsdimension
Omverdensforståelsesdimension
Personlige indstilling
Læs evt. mere om EMU´s beskrivelse af de fire dimensioner på EMU’s hjemmeside under punkt 4.
- Fælles-emne Undervisning
Her arbejder vi med et emne, fælles for hele skolen. “Dyrene i Afrika”, “Begyndelse og afslutning”, “lær at lære”, “Lys & håb” eller hvad ved jeg. Her definerer vi forskellige “underemner” ud fra elevernes interesser, som eleverne så vælger sig ind på. Her er det altså interessen for et givent område, der er afgørende for, hvad du laver og med hvem. Igen er emnet veldefineret og har præcise læringsmål. Denne arbejdsform er supergod op til fx en ekskursion (som vi regner med at have en hel del af, fx Experimentariet, Borgcentret, Zoo, Teater osv).
- Trivsel- fordybelsesuge (uge 7)
På Kings Garden har vi frisat hver syvende uge til ekstra fokus på trivsel og fordybelse, der fx. udmønter sig i, at elever beskæftiger sig med aktiviteter der ligger uden for hverdagens skemalagte fag. Her får eleverne særlig medindflydelse på deres læring og indholdet af ugen, som samtidig appellerer til stimuli på deres mestrings-områder og den aktuelle motivation. Vi har fokus på at aktiviteterne appellerer til elevernes interesser og fritidsaktiviteter fx. boldspil, fiskeri, cykel- og træværksted, programmering, kunst og drama efter en nærmere tilrettelagt struktur. Vi vil på en særlig måde åbne skolen mod samfundet ved at inddrage forældre som videns- og erfaringsbank, lokalhistorie og ekskursioner. Vi har et ønske om i disse uger at skabe grobund for samhørighed, mestring og en udvidet selvforståelse hos eleverne. Vi vil i denne uge også have vores individuelle, evaluerende trivselssamtaler med hver enkelt elev, hvor de høres og inddrages i egen trivsel, læring og eventuelle mål for fremtiden.